Review over het boek Instaproof

|Ontdekken|Reviews boeken

Wil jij ook jezelf en je merk in 15 stappen naar een Instagramsucces brengen? Dan is het nieuwe boek Instaproof vast iets voor jou. Ik schreef er een review over. Dat Instagram alleen maar een fotoboek zou zijn, is niet waar. het is veel meer dan dat. Met meer dan 1 miljard gebruikers is Instagram hét sociale medium waar jij je verhaal kan vertellen.

Heerlijk vind ik het, op de bank zitten, kopje thee erbij, telefoon aan en via Instagram even een kijkje nemen in het leven van een ander. (heeft iets weg van gluren bij de buren moet ik toegeven) En met mij zijn er denk ik nog velen anderen die er ook zo over denken. Daarnaast is Instagram de plek om inspiratie op te doen en nieuwe dingen te ontdekken. En wil je meer van jezelf, je passie of je werk laten zien? Be there… dit is de plaats waar je moet zijn.

Instagram ontwikkelt zich de laatste jaren steeds verder en is populairder dan ooit. Ikzelf vind het interessant om er meer over te weten,  zodat ik nieuwe mogelijkheden in m’n eigen account van Laidbacklifestylenl kan toepassen. De creativiteit op Insta spreekt me aan. Extra tips en tricks over Instagram zijn natuurlijk altijd welkom en dat is dan ook de reden dat ik dit boek heb gekocht. Instagram experts @kirstenjassies en @joyceafzger leiden je door dit boek vol voorbeelden van inspirerende instagrammers en handige tips.

Toen het boek van Instaproof op de mat viel, werd ik meteen al blij bij het openen van de envelop. Wat zag het boek er mooi en Instagrammable uit! Bij het doorbladeren van het boek kwam ik inspirerende foto’s tegen. Dit vergrootte m’n nieuwsgierigheid en zin in lezen.

De tekst in combinatie met de foto’s zorgt ervoor dat dit boek heerlijk weg leest. Een beetje basiskennis van Instagram heb ik  in de 2 jaar dat ik nu op Instagram zit al opgebouwd dus, niet alles was nieuw voor mij om te lezen. Toch haalde ik nog veel handige tips uit dit boek.

Een aantal punten uit het boek die me aanspraken zijn:

  • De beste tijd om te posten Zelf post ik op Instagram op momenten wanneer het mij uitkomt. Ik wist niet dat er bepaalde tijdstippen zijn per branche wanneer je dat het best kan doen. Als je hier rekening houd kun je sneller ontdekt worden en hierdoor meer gezien en gelezen worden.

3 branches en hun golden hours om te posten:

  1. Food – 15.00 dat is meestal het moment waarop iedereen trek krijgt in iets lekkers, en nog naar de supermarkt moet om boodschappen te gaan doen.
  2. Fashion – 8.00 of 19.00
  3. Interieur – 8.00 of 20.00 met zondag als topdag om inspiratie op te doen.
  • Posts inplannen Posts inplannen kan erg handig zijn. In dit boek staan 5 fijne inplantools zoals: HOOTSUIT, LATER en PLANOLY.
  • Video is de content van dit moment En neemt een steeds belangrijkere plaats in op Social Media. Lees de handige tips in dit boek en kijk welke manier van video maken bij jou past.
  • Insta stories die populair zijn Hoe maak je indruk met jouw stories?
  • Influencers Informatie over wat influencers doen, hoe je zelf influencer kan worden en wat een influencer ongeveer verdient (en dat is informatie die je niet zo vaak hoort.)
  • Echtheid op Insta Natuurlijk wordt er ook over de echtheid op Instagram gesproken. Die staat af en toe flink onder vuur. Prachtige plaatjes van mensen, avonturen, reizen en interieurs zien we veelvuldig aan ons voorbij gaan. en soms kun je daar best onzeker van worden. Dat gevoel herken ik. Je gaat jezelf met anderen vergelijken. Zo lijkt het of het leven van die ander perfect is. Terwijl dat natuurlijk niet zo hoeft te zijn. Ieder mens leidt z’n eigen unieke leven, met z’n eigen ervaringen en fouten. We leren hiervan. Het maakt ons meer mens. En wees nou eerlijk, iedereen heeft wel eens een Off-day toch? Alleen jij bepaalt wat je van je echtheid wilt laten zien op Insta en op welke manier.
  • Wat de voordelen zijn als je van een Instaprofiel overstapt op een bedrijfsprofiel? (en dat zijn er best veel)
  • Adverteren op Instagram Heb ik zelf nog niet gedaan. Maar het is wel iets om misschien te overwegen. Door te adverteren, kun je vaker ontdekt worden op Instagram en je bovendien richten op specifieke doelgroepen. En dat is zeker in verband met het algoritme erg handig. Hoe je adverteert op Instagram wordt Stapsgewijs uitgelegd.

 

Conclusie:

Het boek is duidelijk geschreven en leest door de prachtige vormgeving makkelijk weg! In de gekleurde kolommen staan handige tips waarmee je het geleerde meteen in de praktijk kan brengen.

Ik heb zelf al aardig wat tips uit dit boek kunnen halen.

Wil jij ook je Instagramaccount Instaproof maken? En ben je nieuwsgierig geworden naar dit boek? Bestel het dan! Ik vind het een aanrader en ben benieuwd wat jij van dit boek vind.

Liefs,

Sylvia

 

Misschien vind je dit ook leuk

Geef een reactie

Geef een reactie